Allmänna villkor

Priser

Alla priser i butiken anges i svenska kronor (SEK) och alla priser anges inklusive moms.

Jag reserverar mig för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller mig rätten att justera priset.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen? Kontakta mig direkt via e-post till chatrintuorda@gmail.com

Frakt

Jag skickar dina produkter så snart som möjligt efter beställning, förseningar kan dock uppstå på grund av sjukdom eller liknande då detta är ett fåmansföretag. Normal leveranstid är 4-10 dagar. Observera att beställningar lagda på helger tidigast skickas på måndagen efter att beställningen lagts. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att jag har meddelat dig om längre leveranstid) kontakta mig på e-postadress: chatrintuorda@gmail.com

Jag skickar vanligen mindre försändelser som varubrev genom PostNord. Det innebär att paketen är spårbara, men de har ingen försäkring för varubrev som försvinner i hanteringen. Detta innebär att vi tyvärr inte kan ersätta produkter med totalvikt under 2 kg som försvinner efter det att PostNord tagit emot dem.

För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste jag dela specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi skickar med är för närvarande PostNord, DHL och Schenker.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Vid nyttjande av din ångerrätt måste du meddela att du ångrar ditt köp. Meddelandet ska skickas till chatrintuorda@gmail.com (observera stavningen så att mailet inte skickas fel). I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Har du fått ett ordernummer så ange detta. Du bör returnera produkterna så snart som möjligt.
Produkter som returneras ska vara i originalskick.
Du som kund står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning om denna är i gott skick.
På återbetalningsbeloppet förbehåller jag mig rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Ångerrätten gäller inte vid:
Specialtillverkad produkt som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt. Digitala produkter där nedladdning kunnat ske direkt efter köp.
· För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här

Reklamation och klagomål

Jag besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar jag mig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
– Kontakta mig för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
– Klagomålet ska skickas direkt efter att defekten har upptäckts.
– Kontrollera tygerna innan du klipper dem då jag inte tar emot reklamationer på klippta tyger.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till chatrintuorda@gmail.com där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Skriv i mailets ämne att mailet avser en retur.
Om jag inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar jag dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Jag står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Jag förbehåller mig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer jag riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Tyger har en stadkant på några centimeter på vardera sidan. Detta är för att tyget ska få stadga vid vävning/stickning i fabrik. I stadkant och direkt anslutning till denna kan tyget vara styvt, missfärgat, ha klisterrester eller små hål. Detta är förväntat och ej skäl för reklamation.

Ändringar i de allmänna villkoren

Jag förbehåller mig rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order.

Rulla till toppen